duminică, 17 mai 2009

Marile companii romanesti iau nota 1,7 la responsabilitate sociala

Cele mai profitabile 25 de companii din Romania au inregistrat un scor de doar 17% al indicelui privind performanta si comunicarea responsabilitatii sociale, potrivit studiului CSR 24/7, realizat de Braun & Partners Network in patru tari din regiune. Cea mai performanta companie romaneasca este Petrom, ultimele pozitii fiind ocupate, la egalitate, de Arcelormittal Galati, British American Tobacco si Interbrands Marketing & Distribution.

Studiul CSR 24/7 a fost realizat prin analizarea celor mai profitabile 25 de companii din Ungaria, Polonia, Romania si Bulgaria, pe baza a 7 criterii: transparenta si comunicare, guvernare corporativa, relatiile cu partile interesate (stakeholderi), responsabilitate fata de mediu, responsabilitate economica, societate si resurse umane.

Pe primul loc in topul responsabilitatii sociale s-au plasat companiile ungare (cu un indice de performanta de 33%), urmate de cele poloneze (26%), romanesti (17%) si bulgare (15%).

In Romania, Petrom a obtinut cel mai bun rezultat, cu un scor de 47,9% care a plasat-o pe locul al 14-lea intre companiile din regiune. Pe pozitia imediat urmatoare s-a situat Orange Romania, cu un indice de 43,8%. La coada clasamentului, cu un scor de 0%, s-au plasat Arcelormittal Galati, British American Tobacco si Interbrands Marketing & Distribution. Potrivit reprezentantilor Braun & Partners Romania, aceste trei companii nu au avut website-uri – criteriu prim si esential in transparenta corporatista.